Continurooster

De E.L.S. heeft een continurooster wat betekent dat alle kinderen overblijven. De schooldag begint om 8.30 uur en eindigt om 15.00 uur. ’s Ochtends beginnen de kinderen in een rij op het schoolplein bij hun groepsleerkracht. Op woensdag eindigt de schooldag om 12.15 uur. Om de kleuters rustig uit te laten gaan, stoppen zij 5 minuten eerder dan de andere groepen in de onderbouw. Zij maken tevens gebruik van de ingang aan de achterzijde van de school voor het naar binnen gaan en het naar huis gaan.

De kinderen eten in hun eigen lokaal onder toezicht van de groepsleerkracht. Na of voor het eten spelen de kinderen buiten. We hebben het zo georganiseerd dat er op het “Bodouxplein” niet meer dan ca. 50 kinderen spelen. Bij slecht weer blijven de leerlingen binnen en doen spelletjes of andere activiteiten. Er is altijd voldoende toezicht. Op 25 kinderen houdt minimaal één groepsleerkracht of TSO-medewerker toezicht. De leerkracht eet met de eigen kinderen in de groep. De medewerkers van de TSO begeleiden de kinderen tijdens het buiten spelen.

Het laatste nieuws